MOE EN
FUTLOOS?

HOE ZORG JIJ ERVOOR DAT JE ZOWEL FYSIEK ALS MENTAAL STERKER WORDT?

Door regelmatig te bewegen houd je jouw lichaam in goede conditie. Een lichaam dat in goede conditie is heeft een betere weerstand tegen ziektes en minder kans op blessures. Beweging maakt dus veel dingen mogelijk. Bedenk maar eens wat er overblijft als we niet kunnen bewegen.

Dagelijks bewegen

De Nederlandse Norm Gezond Bewegen is vastgesteld op minimaal vijf dagen per week 30 minuten matig tot intensief te bewegen. Voor kinderen, jongeren en mensen met overgewicht is dit 60 minuten per dag. Hierop aanvullend is de Fitnorm die aangeeft: minstens drie keer per week aan inspannende lichaamsbeweging te doen. Daar kunnen we nog de Spiernorm aan toevoegen die staat voor: twee keer per week 8-10 spierversterkende oefeningen te doen met 8-12 herhalingen. Zo komen we aan het model van 'De Schijf van 3' die staat voor; 1. Actiever - 2. Fitter - 3. Sterker.

Actiever worden

Wanneer je nooit eerder gesport hebt kun je beginnen door ervoor te zorgen dat je dagelijks actiever wordt. Dit kun je al doen door kleine aanpassingen in je leefstijl aan te brengen. Pak eens wat vaker de fiets voor de kleine boodschappen, ga tijdens je lunchpauze wandelen, neem de trap i.p.v. de lift, ga na het avondeten samen met je partner, hond, vriend of vriendin wandelen. Maar ook het tuinieren, huishouden e.d. behoren bij het dagelijks bewegen.

NADELEN

 

VOORDELEN

Als jij al regelmatig zou bewegen dan was je nu niet hier op deze pagina beland. Ik ga er dan ook vanuit dat je wel wat hulp kan gebruiken met actiever te worden. Als we dat voor elkaar kunnen krijgen dan zal jou dat het volgende op gaan leveren:

  • Fysiek en mentaal sterker worden
  • Betere lichaamssamenstelling
  • Voorkomen van chronische ziekten
  • Betere nachtrust
  • Fitter voelen en meer energie hebben

DE EERSTE STAP

Het bovenstaande gaan we met kleine stapjes bereiken, waarbij de eerste stap het invullen van het beweegplan is. Hiervoor heb ik een interactief PDF-document ontwikkeld waarin je jouw beweegmomenten kan gaan plannen en evalueren.

Klik op de knop hieronder en schrijf je in!

JA IK WIL DIE PLANNER ONTVANGEN

Je ontvangt dan van mij dan een e-mail met daarin de mogelijkheid om
de gratis beweegplanner te downloaden.

Door je in te schrijven ga je ermee akkoord dat ik je regelmatig een e-mail stuur m.b.t. het bovenstaande onderwerp en andere interessantie informatie van Blij in Balans. Je kan je op welk gewenst moment uitschrijven en uiteraard worden jouw gegevens vertrouwelijk behandeld en zullen deze nooit aan een derde partij verstrekt worden.

© 2022 Blij in Balans - Website door De Geus Internet