VOEDING OF VULLING?

MET WELKE BRANDSTOF VOORZIE JIJ JOUW LICHAAM VAN ENERGIE?

Of je nu fitter wilt worden, meer energie wilt hebben, dat je wilt afvallen of gewoon een gezonder leefpatroon wilt handhaven. De basis hiervoor bestaat voor 60% uit voeding. Zie het als de fundering voor een fit en vitaal lichaam en veerkrachtige geest.

JA IK WIL DAT SCHEMA ONTVANGEN


De juiste hoeveelheid energie

Om ervoor te zorgen dat je dagelijks voldoende energie hebt om de dingen te doen die graag wilt doen is het belangrijk om de juiste hoeveelheid en soort energie binnen te krijgen. Is dit niet in verhouding met wat jij nodig hebt dan zal het lichaam daarop gaan reageren. Mocht je wat gewicht kwijt willen raken dan is het belangrijk dat het zeker niet meer is, want alles wat je te veel binnenkrijgt slaat jouw lichaam op als vet.


De juiste voedingsstoffen

Om optimaal te kunnen functioneren is het van groot belang dat je de juiste voedingsstoffen op een dag binnenkrijgt. Het gaat daarbij om de juiste verhouding van koolhydraten, eiwitten en vetten. Deze gebruik je voornamelijk als bouw- en brandstoffen voor je lichaam. Daarnaast heb je ook vitaminen en mineralen nodig, deze zijn onmisbaar voor een goede gezondheid. Ze werken vooral regulerend en ondersteunend.

NEGATIEVE EFFECTEN VERKEERDE VOEDING

Het soort voeding is van zeer grote invloed op jouw lichaam. Met de juiste voeding zal het optimaal functioneren. Vul je het echter met de verkeerde voeding dan kan het ook negatieve effecten hebben, zoals:

• Hoge bloeddruk
• Diabetes II
• Hart- en vaatziekten
• Verhoogde kans op bepaalde kankersoorten



VOORDELEN GEZOND EETPATROON

Als jij al gezond zou eten dan was je nu niet hier op deze pagina beland. Ik ga er dan ook vanuit dat je wel wat hulp kan gebruiken met het realiseren van een gezonder eetpatroon. Wanneer je gezonder eet dan zal jou dat het volgende op gaan leveren:

  • Meer energie ervaren
  • Lekkerder in je vel zitten
  • Beter bestand zijn tegen ziektes
  • Gezondere uitstraling krijgen
  • Verbetering van jouw lichaamssamenstelling

DE EERSTE STAP



Een goed dagmenu bestaat ui drie hoofdmaaltijden en maximaal drie tussendoortjes. Door dit patroon aan te houden blijft je bloedsuikerspiegel op pijl en krijgt je pancreas de tijd om jouw voeding te verwerken. Hierdoor zal je minder snel honger hebben. Dit voorkomt dat je gaat snoepen tussendoor. Daarnaast is variatie in je voeding belangrijk, dit om ervoor te zorgen dat je alle voedingsstoffen, vitaminen en mineralen binnenkrijgt die jouw lichaam nodig heeft.

Het bovenstaande gaan we met kleine stapjes bereiken, waarbij de eerste stap de eetwissel is. Hiervoor heb ik een interactief PDF-document ontwikkeld waarin je in een schema jouw eetwissels kan gaan zetten.

Klik op de knop hieronder en schrijf je in!

JA IK WIL DAT SCHEMA ONTVANGEN

Je ontvangt dan van mij dan een e-mail met daarin de mogelijkheid om
het gratis eetwisselschema te downloaden.

Door je in te schrijven ga je ermee akkoord dat ik je regelmatig een e-mail stuur m.b.t. het bovenstaande onderwerp en andere interessantie informatie van Blij in Balans. Je kan je op welk gewenst moment uitschrijven en uiteraard worden jouw gegevens vertrouwelijk behandeld en zullen deze nooit aan een derde partij verstrekt worden.

© 2022 Blij in Balans - Website door De Geus Internet