Blog

In dit blog lees je meer ins en outs die betrekking hebben op jouw overgewicht. Zoals verslagen van deelnemers die hun ervaring graag met je delen, maar ook dagelijkse dingen die ik uit eigen ervaring of vanuit mijn praktijk meemaak. Daarnaast vind je hier gratis tips en tools die jou op weg kunnen helpen om jouw eetpatroon te verbeteren.

 

IN DE BAN VAN DE WEEGSCHAAL

Je bent van vanochtend vroeg opgestaan. Jouw vaste ochtend ritueel is na het bezoek aan het toilet op de weegschaal staan. Je barst in janken uit, want er is niks veranderd aan je gewicht. Ondanks dat je de afgelopen dagen zo je best hebt gedaan.

 

STOP MET SPORTEN

Je wilt voor de zoveelste keer gaan afvallen. Ondanks het mooie resultaat van vorig jaar zitten toch de kilo’s er weer aan plus een paar extra. Je voelt je totaal niet fit. Na je werk heb je amper nog energie om te koken. W

 

ZULLEN WE SAMEN LUNCHEN?

Hoe vaak laat jij je verleiden? Hoe vaak stop jij iets in je mond waarvan je achteraf spijt hebt? Een schrale troost dit overkomt velen van ons. Sommige eten zelfs iets wat ze eigenlijk niet eens lekker vinden. De grootste oorzaak hiervan is de verleiding.

 

FRISSE START NA JE VAKANTIE

Voornemens na je vakantie. Je herkent het vast wel, aan het einde van de vakantie neem je je voor om het echt anders te gaan doen. De overtollige kilo’s moeten er nu echt af. De gedachten er aan om het te gaan doen maakt je al blij. J

 

EET JE GELUKKIG!

Eten doen we allemaal. Er zijn een hoop redenen te bedenken waarom we eten: we hebben honger, we vinden het lekker, het is gezellig en we kunnen niet zonder. Maar de belangrijkste reden is dat onze voeding dient als brandstof voor het lichaam.

 

JOUW OVERTUIGING LOSLATEN

Zeg jij ook vaak tegen jezelf dat je iets niet kan, verslaafd bent aan suikers, te dik bent of niet fit bent? Zolang je hierin blijft geloven kan ik jouw één ding beloven. Dat dit ook nooit zal veranderen. Sterker nog het geloof hierin wordt met de dag erger. D

 

SLAAP JE SLANK EN GEZOND!

Slaap je slank en gezond! Het belang van een goede nachtrust. Ongeveer een derde van ons leven slapen we. Tijdens je slaap worden veel basisfuncties van je lichaam gewijzigd of opgeschort, terwijl gespecialiseerde functies plaats vinden.

 

MOEDER ZIJN VALT ZWAAR

Je bent na 9 maanden moeder geworden. Eindelijk die kleine in je armen waar je zo naar uit hebt gekeken. Ondanks de onvoorwaardelijke liefde voor jouw kind is het toch een behoorlijk zware taak dat ouderschap.

 

RUST ROEST ....... OF TOCH NIET?

Vorig jaar rond deze tijd genoot ik van een welverdiende vakantie. Wat was dat zalig even geen verplichtingen, maar doen en laten waar je zin in hebt. Gepland om vaak te gaan fietsen, want dat is voor mij ook ontspanning. Maar een blessure gooide roet in het eten.


Blij in Balans
Gording 93
5406 CN Uden

Tel: 06-13800478
Mail: mieke@blijinbalans.nl

© 2022 Blij in Balans - Website door De Geus Internet